Matematik (YL) Yüksek lisans-tezli Programı

Programı Sunan Akademik BirimMatematik (YL)
Program DirektörüProf. Dr. Mahmut ERGÜT
Program TürüYüksek lisans-tezli Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiYüksek Lisans
Kazanılan DereceFen Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak ilgili Anabilim Dalında yüksek lisans çalışmasını başarıyla tamamlayan mezunlara Yüksek Lisans diploması verilir.
Eğitim TürüTam zamanlı
Kayıt Kabul Koşulları(1) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; bir lisans diplomasına sahip olmaları ve müzik anasanat dalına başvuracak adaylar hariç diğer adayların, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları veya ALES sonucu yerine senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslar arası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. (2) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %20’u, (ALES)’den alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %30’ı toplanarak bulunur. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 65 olması gerekir. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır.
Önceki Öğrenmenin Tanınmasıİlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, ilgili anabilim dalında ilan edilmiş olan yatay geçiş kontenjanına başvurabilir. Yatay geçiş; ilgili anabilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur.
Mezuniyet Koşulları Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.
Program Amacı
Mezunların Mesleki Profilleri
Bir Üst Dereceye GeçişYüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir.

Notlar

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.

Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 Puan

 Harfli Notu 

 Katsayı 

 Başarı Durumu

 90-100 

  AA

  4.00

 Başarılı

 85-89

  BA

  3.50

 Başarılı

 80-84

  BB

  3.00

 Başarılı

 75-79

  CB

  2.50

 Başarılı

 65-74

  CC

  2.00

 Başarılı

 0-64

  FF

  0

 Başarısız

Eğitim Öğretim Metotları

Eğitim Öğretim Metotları:

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

 

EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha / Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme / Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

 

Program Çıktıları

1-Açık problem bulmada, konjektürler yapmada ve bu konjenktürleri ispat veya çürütmek için kanıt toplama.
2-İleri düzeyde eleştirel düşünme becerisi gösterme.
3-Matematiği bağımsız olarak okuma ve öğrenme becerisi geliştirme.
4-Matematiğin bazı alanlarında orijinal araştırma ve çalışma yapma becerisi gösterme.
5-Matematiğin uygulama alanları ve matematiksel modelleme deneyimi edinme.
6-Matematik dili ile yazılı ve sözlü formda etkin olarak ifade yeteneği gösterme.
7-Matematiksel hesaplamalar için temel bilgisayar programları yazabilme.
8-Matematiksel ispatın doğasını anladığını gösterme ve açık ve tam ispat yapabilme.
9-Temel seviyedeki problemleri standart matematiksel teknikleri kullanarak yapabilme.
10-Temel tanımları okuma, anlama ve kullanma ve bu tanımlardan sonuçlar çıkarabilme.

Müfredat

Matematik (YL) Kredili Ders Yapısı Şeması



Ders



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik 3 0 5
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Seçmeli 2024-2025 Güz Dönemi Matematik Seçmeli Dersler() 45
LÜ-MAT-19 Adi Diferansiyel Denklemler Teorisi 3 0 5
LÜ-MAT-50 Graf Teori 3 0 5
LÜ-MAT-41 Hata Düzelten Kodlar Teorisi 3 0 5
LÜ-MAT-51 İleri Mühendislik Matematiği I 3 0 5
LÜ-MAT-53 Kodlama Teorisinde İleri Konular 3 0 5
LÜ-MAT-11 Matematiksel İstatistik 3 0 5
LÜ-MAT-26 Non-Lineer Diferansiyel Denklemler 3 0 5
LÜ-MAT-09 Regresyon Analizi I 3 0 5
LÜ-MAT-49 Soliton Teorisi 3 0 5
Toplam AKTS: 60

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik 3 0 5
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
LÜ-FBE-02 Yüksek Lisans Semineri 0 2 5
Seçmeli 2024-2025 Bahar Dönemi Matematik Seçmeli Dersler() 45
LÜ-MAT-19 Adi Diferansiyel Denklemler Teorisi 3 0 5
LÜ-MAT-25 Fizik ve Mühendislik Problemleri İçin Matematiksel Yöntemler 3 0 5
LÜ-MAT-30 Global Lorentzian Geometri I 3 0 5
LÜ-MAT-46 Harmonik Fonksiyon Uzayları 3 0 5
LÜ-MAT-55 İleri Sonlu Elemanlar Analizi 3 0 5
LÜ-MAT-06 Liner Oparatörlerin Spektral Teorisi 3 0 5
LÜ-MAT-11 Matematiksel İstatistik 3 0 5
LÜ-MAT-26 Non-Lineer Diferansiyel Denklemler 3 0 5
LÜ-MAT-10 Regresyon Analizi II 3 0 5
LÜ-MAT-13 Riesz Uzaylarına Giriş 3 0 5
LÜ-MAT-49 Soliton Teorisi 3 0 5
LÜ-MAT-42 Tasarım Teorisi 3 0 5
LÜ-MAT-28 Temel Topolojik Kavramlar ve Normlu Uzaylarda Lineer Operatörler Teorisi 3 0 5
LÜ-MAT-52 Yapay Sinir Ağlarının Matematiksel Temelleri 3 0 5
Toplam AKTS: 65
Yıllık Toplam AKTS: 125

Tez



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

Ders & Program Çıktıları Matrisi

LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik
#
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
LÜ-MAT-19 Adi Diferansiyel Denklemler Teorisi
#
3344432354
3344432354
3344432354
LÜ-MAT-50 Graf Teori
#
4535545344
4345455355
3533455553
4345435535
LÜ-MAT-41 Hata Düzelten Kodlar Teorisi
#
4534045234
4534545234
4534545234
4534540234
LÜ-MAT-51 İleri Mühendislik Matematiği I
#
2555535245
3255544235
3555544335
3455554235
LÜ-MAT-53 Kodlama Teorisinde İleri Konular
#
3445443424
2330543134
3343433212
2234535311
LÜ-MAT-11 Matematiksel İstatistik
#
2224333334
2224323334
2224323334
2224323334
2224323334
2233424334
2234333344
1234323344
LÜ-MAT-26 Non-Lineer Diferansiyel Denklemler
#
0000000000
0000000000
5304404032
0320450302
LÜ-MAT-09 Regresyon Analizi I
#
2233334223
2332324223
3232224224
LÜ-MAT-49 Soliton Teorisi
#
4345442333
2454335233
3443234233
LÜ TEZ TEZ
#
4324332433
4324332433
4324332433
4324332433